Followers

Tuesday, June 21, 2011

aKu PeniAga kEntAng sPRing..

assalamaualaikum..
hello everybody..erhh..cam da penuh meninggi  lalang kat blog nie beb. haha. da lama rasenye x update blog.. ngee.. bukan pe. makin busy laa. hatuii..
oke..
korang bace la tajuk gua bek2..gua adalah peniaga kentang springg!!!..
wawawawaaaa..tade lagik masa untuk berblog(ceh3x..padahal,jual petg2 je..),main PES, movie,cinema..aduii..serius busy beb..pegi da awal petg,dalam kol 2 lebih camtu,then balek da 8 lebih..
heheee..tapi seronok beb berniaga..
korang dapat jumpe ngan ramai orang..macam2 ragam laa..
then..kalau xsilap aku la..berniaga nie,antara 99 punca rezki.betul ke ek?.kalau salah,tolg betulkan eh ayat aku..hehe
then,berniaga nie pon,sunnah Rasulullah..:)
serius seronok beb,
kepada sesiapa nak try berniaga tu,try jela. xusah takut pada risiko,ape2 keje pon ada risiko lolz..
tol x kawan2?.
who know's korang leh berjaya ngan bende tuu..?kan2?..
aku pon,xpenah berniaga pon,ngan skit ilmu diberikan oleh ayahku,pakcikku,aku berniaga secara kecik2 je dulu..alhamdulillah..rezki Allah kan..:)
dulu pon,kat skola,tyme ada wat jualan2 ,escpecially tyme hari kebudayaan ke,hari kokurikulum ke,whatever la,aku dok menghabeskan duet dalam poket jelaa..
then,next week nye,dok puasa smpai 5 hari beb..sobab,xde duet daa..
dok blanjer sakan..
mane taknye..makanan2 yg best bnyk dijual..
hehee..aku memang suke bab makan2 niee.tapi badan ku xkan mengembang kott..
sape tau knape ek fenomena ini terjadi kepada diriku..hehe
sekian sahaja..nie jela post aku untuk kali ini..xde pape pon..
just wanna wish to all of u..
don't be afraid to face the risk,
yeah..
jgn lupe undi SEPAH..MAHARAJA LAWAK..deng3x..
PEACE YOUHH..

6 comments:

Blog User said...

Ada bakat la jadi peniaga ni.
Eh, btw, undi jozan la :P

Noura Fatiha said...

yeay..undi sepah..hehehe..whoa..en abg,na kentang spring dua boleyh..?? Bungkus pos ke kelantan..hehehe

fifianggun said...

sedap nya kentang spring!!!!!fifi sukaaaaaa

Unknown said...

sy suke org berniaga. i support you tau

Asyila Zainuddin said...

kwn kite pun jual kentang spring gakk.. ira izzati.. bdk pasum gak.. :)

Izyan Masri said...

FUYOHH.DAH JADI BUSINESSMAN LAH DIA SKRG NI XD