Followers

Sunday, February 20, 2011

PETUA buat MAKSIAT...

Ad seorg lelaki yg suke bua maksiat.Kemudian dia mendatangiseorg ulama & bertanye akan perihalnya yg suke buat maksiat...

L=lelaki
U= ulama

L  :  wahai ulama,aku sering melakukan maksiat,adakalanya terniat di hatiku untuk berhentu buat maksiat.Tetap kebiasaannya,aku melakukuan maksiat mengatasi niat hatiku untuk berhenti..

U  :  boleh,engkau boleh teruskan lakukan maksiat kepada Allah..

Lelaki tu binggung la..biar btul ulama nie,org selalu mencegah maksiat,die pulak cakap BOLEH!!..lelaki tu tengok la ulama tu tersenyum..

U  :  tapi ad syarat la..
L  :  ape syaratnye?
U  :  syarat pertama,JANGAN TINGGAL DI BUMI ALLAH...
L  :  mana mungkin,ulama..Kalau begitu,di mana aku nak tinggal??..
U  :  syarat kedua,JANGAN SEDUT OKSIGEN ALLAH..
L  :  mustahil whai ulama!..kalau aku x sedut oksigen..matilah aku..
U  :  syarat ketiga,JANGAN MAKAN REZEKI ALLAH..
L  :  itu lagi la..selama nie,rezeki ku,semuanya ALLAH yg beri..

U  :  syarat terakhir,kalau kau masih nak wat maksiat,BILA DATG MALAIKAT IZRAL UNTUK MENCABUT ROHMU,KATAKANLAH : TUNGGU SEBENTAR,AKU NAK KEMBALI BUAT AMAL KEBAIKAN..kalau kau berjaya menunaikan walaupon satu dr drpd syarat2 tersebut,maka aku x akan menghalang kau buat maksiat..

L  :  mustahil! memang mustahil..aku xmampu buat tu semua..YA ALLAH..ampuni hambamu ini..aku bertaubat YA ALLAH.. aku bertaubat..betapa bnyknye nikmat yg telah KAU berikan selama nie..TERIMA KASIH YA ALLAH...

No comments: